Melodifestivalen

Då vare dags igen då.Melodifestivalen.Kommer ihåg när jag var liten (tidigt 1800-tal),årets höjdpunkt,hela familjen samlad och vi fick HOSTMASKAR(ostbågar) och LÄSK minsann!!!Vill minnas att tävlingen sändes i relativt rimlig tid och att det inte var hundra semifinaler och en massa annat dravel ikring festivalen.Nu BÖRJAR evenemanget kl.21 och verkar ska sluta efter tolvslaget.Bojkott,säger jag.Vem f-n orkar sitta och kolla så sent??(JA,jag ÄR en tant.)Håll med om att det är synd om barnen som vill se,men tuppar av i soffan efter halva programmet.Nä,annat var det förr.Så de så.

Imorgon blir det utflykt till MOR i Rättvik.Det är ju som bekant hennes dag då ;) Moster Fiffi (syster),Sara och jag tar en tur dit.Hoppas på mammas goda limpa.....Söta lilla mamma!!

Känns som att jag har bott på jobbet den här veckan.Borde ta hand om en hel del i den här kåken nu OCH i stugan.Längtar dit hela tiden,men saker och ting kommer ivägen för nån längre vistelse däruppe.Dom stunderna kommer säkert får vi hoppas!!

Dags att feja och städa en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0