Sjukstuga-igen

Båda mina kickor är sjuka,hostar som attan.I natt var det skitjobbigt för dom båda två och Lisa har dessutom fått ont i lungorna när hon hostar.Var vaken först med Lisa och lagom när hon somnade så vaknade Sara & tokhostade hon oxå.Försökt vila brevid henne,men det gick dåligt....
Kollade på klockan och lillan hostade verkligen VARJE minut!Hon vaknade flera gånger och fick till sist nog själv och sa "Vill inte ligga ner,mamma!Kan inte soooova,hostar mycket!!"
Vi gick ner och satte på tv:n och tittade på "Bananer i pyjamas" (f ö min genom tiderna SÄMSTA film) vid pass klockan 4 i morse.Somnade till en stund på morgonkvisten mellan 7 & halv 9....Ringde sen till vårdcentralen,men dom konstaterade bara att det var tvärfullt hela da´n och att dom t om var dubbelbokade.
Jaaaahapp-vad göra?JOOOOOO,jag ringde såklart till barnmottagningen på lasarettet,där vi tidigare har haft klippkort med Sara.Dit var båda barnen välkomna bums!
Efter en låååång dags väntan fick vi recept på en bunt mediciner.Lisa MÅSTE bli av med hostan och Sara har en rejäl virusinfektion-IGEN!Helt igensvälld i halsen,stackarn....
Nä,fy bubblan för vintern och all dess smitta.

Har varit "ledig" i två dagar.Igår bytte jag gardiner i köket,tog fram alla ljusstakar,bakade lussebullar & pepparkakor med barnen och kokade apelsinmarmelad.
Idag spenderades som sagt större delen av dagen på Falu Lasarett,hem och vila lite för att sedan åka ner och jobba extra på klubbkvällen mellan 19-22.Kändes som att jag var berusad på nå´t vis när jag jobbade :)
Så himla trött så jag är helt mossig.....
Sover i gästrummet i natt.Det är pappas tur att vaka inatt.Han är hemma och vabbar imorgon.

MÅSTE SOVA NU!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0