Sjukt

kan det tyckas vara att jag sitter här och skriver just nu.Vet bara inte vad jag ska ta mig till....

Sarahjärtat åkte precis in till akuten (kl.01.30) med sin pappa och jag sitter här sjuk av oro med två stortjejer sovandes  sina sängar.
Lillan har varit krasslig av och till i två månader nu,med feber och allmän klagan "OOOONT,mamma-JOBBIGT!!!".Vi har vabbat nån dag varje vecka känns det som.....
I tisdags var hon hos sin dagmamma för första dagen på länge (feber förra veckan också).Dagmamman berättade att Sara inte varit sig lik på hela dagen och mycket riktigt,febern hade kommit igen.Se´n dess har hon haft 40 grader dygnet runt och varit riktigt dålig.Mor fick nog och skickade far med lillan till vårdcentralen (igen,hon var där för 2 veckor se´n) i onsdags där dom skickades vidare till barnmottagningen på studs.Prover togs och ett par läkare var involverade,men inget konstigt hittades.En teori var urinvägsinfektion,men det finns inte nog med bakterier för det heller.Natten till torsdagen blev hon sämre och vi åkte tillbaka på torsdag fm till barnmott. och lämnade nytt urinprov.Blev kvar där hela dagen.Många fler prover togs,vissa med svar på en gång,andra är det 3 dygns väntetid på.

Sara svarar rätt så bra på alvedon/ipren,men nu måste vi ge henne VÄLDIGT ofta för att få ner febern.Hon har ingen aptit,men dricker lite ibland.

Jag vaknade inatt kl.00.15 av att hon låg och skakade och vrålade brevid mig,"OOOOONT,MAMMAAAA-HJÄÄÄÄLP HJÄÄÄÄLP -SNÄLLAAAAA!!!".Mycket hög feber nu,jag gav båda medicinerna på en gång,men fick ingen riktig kontakt med älsklingen.Pappa kom och tittade på henne och konstaterade att så här dålig har hon inte varit tidigare.Ringde akut med.rådgivning och dom tyckte vi skulle åka in med henne,men ingen ambulans fanns i centrum så pappa tog bilen med henne.Det går snabbare så.

Vet inte vad jag ska ta mig till,jag blir sjuk av oro.Kan inte äta,inte sova.
Förstår inte vad hon har för fel med denna höga feber så ofta??
Känns som att vi lever i en bubbla där ingenting annat än Saras hälsa har nå´n betydelse.Jobb och övrigt känns som luft just nu och tyvärr får dom stora barnen komma i andra hand.

Är så jävla orolig nu så tårarna rinner och jag vill kräkas.

Måtte allt gå bra med kärleksflickan vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0