Taklagsfest

Maken har haft hjälp av några rediga karlar för att (äntligen) lägga tegel på uthuset idag.Mycket ståhej och arbete idag för deras del!Själv tog jag med mig lillan till loppisen och fyndade en del kläder till henne + ett par nya mockastövlar till Lisa.Hade tänkt att åka till Tunatutten och shoppa skor till stortjejen i veckan,men stövlarna som jag hittade idag föll till STOR belåtenhet,så då slipper jag det!Skitsnygga till priset av TJUGO riksdaler ;)   Italy,here I come!!!

På aftonkvisten fixade vi middag till gubarna med familjer.Tyvärr kunde inte Tanza närvara,men vi hade skoj trots det.Taket ser bra ut och en hel del tegel ligger redan på!Det händer ju saker här,om än i maklig takt....

Imorgon ska jag ääääntligen hälsa på min snart 98-åriga (!!!!!) Farmor i Kvarnsveden.Åker dit med min Faster.Hoppas att Farmor känner igen mig lite iaf.....Tvärpigg i kropp och minne kan man ju inte förväntas vara i den åldern.Det ska bli skoj att träffa henne.

Tycker att jag har fått i dåligt med tips ikring mitt pengasparande inför drömresan till Italien.Min äldsta syster tyckte att jag skulle samla burkar och panta....Har du ev. nå´t bättre förslag??Avslöja det bums isf!!!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vaere för fel med att panta burkar???? Förresten kanske du kan slå till med en garageloppis igen??



Kramelikram Mimmi

2008-09-15 @ 21:42:02
URL: http://www.mammamarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0