Torsdag

och jag mår finfint!!Denna vecka har varit rätt intensiv & jag gruvade mig ordentligt i måndags,men allt har löpt på bra & alla är friska-TACKAR :) Har hunnit med mycket på jobbet,sånt gläder mig!

En ytterst trist sak har dock kommit i vår vetskap.......
Det har bestämts att flickornas klass ska splittras i tre delar & slås ihop med blivande åk 6 nästa läsår.För det första har inte vi föräldrar fått nå´n som helst info om detta i förhand,utan barnen får veta det först & får ett BREV med sig hem till oss från rektorn!!!Dåligt.Lisa och Matildas klass är en ruskigt bra grupp som funkar jättebra tillsammans.Hur tänker man när man splittrar en sån klass???
"BESPARINGAR"-fy 17!!Alla föräldrar OCH barn är väldigt upprörda....Lessamt att "storebror" kan göra som han vill,utan att se till barnens bästa!Men sista ordet är iaf inte sagt,sådeså  :(


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tråkigt att få veta så där! Borde man inte ha kallat till föräldramöte eller medborgarsamtal först? Är det besparingar när man laborerar med barn hur som helst?? Det undrar jag!

2009-01-30 @ 09:32:49
URL: http://www.mammamarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0