28/4 2011

Det var min födelsedag.
Inget att fira.....
Ville bara att Sara skulle vara frisk-NUUU!!
Att allt var en mardröm och SNART skulle jag
vakna.....

Lilla fina hjärtat beordrade sin far att köra ner henne
i vagnen till butiken vid entrén.
Hon valde ett rött läppcerat och en kylskåpsmagnet
till sin mamma.Alldeles själv valde hon.
När jag öppnade presenterna så försvann marken
än en gång under mina fötter.
Vackraste barn.

                            


Min födelsedag och Lisa och Annika skulle komma.
Sara längtade och väntade.

På morgonen fick vi veta att vi skulle få BESKED
om hur operationen hade gått.
Alltså hur det såg ut i lillans huvud EFTER operationen.

Alla dessa BESKED.
Jag tycker inte om det ordet längre.

Vi fick vänta även den dagen.
Vänta på besked.

Den gången behövde vi "bara" vänta i några timmar,
men dom timmarna var låååånga.

Tänk vad många människor runt omkring oss som tycker
att tiden går så fort.
Det tycker inte jag!Inte sen den 15:e april.
All väntan på BESKED.

När vi blev kallade till en överläkare för att få BESKED
skakade jag i hela kroppen.Kunde inte möta någons blick.
Inte ens min makes.

Som tur var var ju Saras storasyster & dagmamma där,
så dom kunde underhålla Sara under den tid som vi pratade¨
med doktor Christoffer.Sara släppte oss ALDRIG ur sikte annars.
Då menar jag ALDRIG.

Så satt vid då där och fick vårt BESKED.
"Det ser ut som" att tumören är borta radikalt.
"DET SER UT SOM".

Där var dom igen-dom dubbla känslorna.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! &
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!

Om någon tycker att jag analyserade saker INNAN Sara blev sjuk,
då ska ni se & höra mig nu.
Vadå "SER UT SOM"???Är det så??Säkert??Svara!!

"Det finns ju aldrig några garantier i såna här lägen,
men det här är det bästa besked ni kan få nu."
Allvarlig blick,allvarlig ton.Läkar ton.

Jag väntade på ett "MEN".
Varför gjorde jag det??

Det kom ett "MEN".
"Men,vi har upptäckt en cysta mitt inne
i huvudet på Sara.Den BEHÖVER inte vara farlig,
men vi måste hålla koll på den,så att den inte
växer".

Vänta nu,bra eller dåligt??
En ny tumör???
Bra OCH dåligt??
Dubbla känslor.

Analysera.ANNAlysera.

Jag ville bara att ALLT skulle vara bra.

Jag VILL bara att ALLT SKA vara bra.NU.

Allt blir bra.Så är det bestämt!







Kommentarer
Postat av: Maria Lintottan

Den här bilden är jobbig för mig.... Lilla gumman, med sin MAMMA. Den är så fin! Jag gråter 5 av 5 gånger jag ser den.

2011-08-29 @ 22:19:08
Postat av: Anna

Hämtad ur verkligheten-det VAR jobbigt.

Kram Maria.

2011-08-29 @ 22:44:48
URL: http://lisaosarasmamma.blogg.se/
Postat av: Angen

Sänder styrke kramar!

vilken vacker dotter ni har!

2011-09-09 @ 22:44:53
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0