(H)järn humör

Sara frågade i morse:
"Mamma,är det idag vi ska fyra värkerier??"
"Jaaa,det är idag." (Fniss.)
Den lilla funderar:
"Meeeeen...det är väl inte nå´t som man får huvudvärk av??
Jag menar...det heter ju värkerier?!?"

Nästa fina kommentar kom alldeles nyss på kvällskvisten.
Pappan hade köpt några raketer och Sara skulle få vara med och titta
när dom avfyrades.Hon gav upp efter två stycken och ville gå in.
Jag följde med henne och då sa hon att hon tyckte att det var jobbigt
när det small så högt.

"Du vet,jag har ju blivit så ljudkänslig."
"Jaaa,jag vet det mitt barn."
"Man kan ju bli det när man har haft ett hjärn humör."

Det var första gången Sara kallade filuren för något annat.

"(H)JÄRN HUMÖR."


Så här på sista dagen av år 2011,så skulle jag vilja önska Er allt gott inför nästa år.
Ja,självklart också inför alla följande år.

Själv sitter jag här iklädd min favoritstass;
flanellpyjamas,morgonrock,håret i knut och en kletig ansiktsmask i nyllet.
Den absolut bästa favoritdrycken te ångar ur koppen framför mig

Jag är redo.

Redo för 2012 med all dess överraskningar,
men bara positiva såna.

Redo för förändringar till det bättre.

Redo för det "nya" livet.

Redo för att hitta mig själv i djungeln.

Kort och gott redo för att landa i att
det som har varit,HAR VARIT.

Kommentarer
Postat av: Maria Adeström-Jonsson

Alltid redo! För det goda! 2012 är ett Gott Nytt År!

2011-12-31 @ 21:40:35
Postat av: Eliza

Kraaam!!!

2012-01-01 @ 02:21:08
Postat av: Anna

Kramas tillbaka,Maria & Eliza!

2012-01-13 @ 00:14:47
URL: http://lisaosarasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0