Kloka Sara

Hon är så klok,lilla Sara.....

Vi har pratat om att det snart är dags för farbror doktorn att "titta in i huvudet" på henne igen.

Vid middagen idag,så sa hon plötsligt:
"Men tänk om det INTE ser bra ut i mitt huvud då,mamma?!?"

Total tystnad.Mamman finner inte minsta lilla ord.Får dessutom svårt att andas.

Då drar lillan snabbt  den kloka slutsatsen:
"Då får jag ju vara på sjukhuset igen!!"

Sådärja,enkelt och lättfattat.Allt konstaterat av den klokaste femåring jag vet.
Den tappraste lilla goungen i universum.

Det värsta jag vet är att åka berg-& dalbana.
Den här gången har jag inte ens FUNDERAT på att köpa biljett.....
Har helt burdust blivit tvingad upp i vagnen tillhörande en oerhört vinglig berg-och dalbana som aaaaldrig slutar att åka.
Min största förhoppning är att vagnen fastnar-HÖGST UPP.

För alltid.






Kommentarer
Postat av: Marie Johansson

Önskar att jag kan hålla fast vagnen högst upp.

Tänker på er. Vem sköter insamlingen till Sara?

Kram Marie

2011-11-21 @ 22:20:49
Postat av: Anna

Tack för dina tankar,dom behövs!

Det är en klasskompis till mig,Elin Nyström.Kontot finns på Länsförsäkringar Bank & insamlingen finns på Facebook fast bara fram tom 26/11,så vitt jag vet.

Den heter "Italien för sötaste Sara".

Är du med i Facebook?Isf vill jag gärna lägga till dig som vän :)

Kram igen!

2011-11-21 @ 23:03:47
URL: http://lisaosarasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0