Kärlek & chokladmums

Jag tycker att det är så gräsligt jobbigt att vistas i
sjukhusmiljö,framför allt när man ser sjuka barn.

Orättvisan råder sannerligen i världen.
BARN SKA INTE VARA SJUKA.
That´s it.

Jag vaknar till varje gång vi är på lasarettet och slås av tankarna:
"VAD I HELA FRIDEN GÖR VI HÄR??
 VAD GÖR MIN SARA HÄR??"


Just nu sitter jag vid köksbordet och blir friserad
av Sara.Hon har haft en bra dag idag.
Därför har jag också haft en bra dag.


                         Glad Sara/trött mamma.

Vi har varit och hälsat på Saras kompisar Axel & Elis idag.
Toppen!!
Sara är SÄRSKILT förtjust i Axel som också är 5 år.
Härom veckan skrev Sara ett tvättäkta kärleksbrev
och skickade till honom.





Här kommer ett recept som Sara kom på nu på kvällskvisten.
Prova gärna,tror att det kan bli busgott.
Har skrivit ner ordagrant som lillan sa:

"SARAS CHOKLADMUMS"

"Ta choklad och hacka.
 Låt den smälta i ugnen.
 Bred ut den i en form.
 Lägg på nå´t gott som man kan ha på choklad.
 Lägg på marsipangrejer.
 Häll på pyttelite socker,
 sen är det slut och klart och
 sen ska man äta det."

Vad säjs??

Själv tycker jag att det låter väldigt spännande,särskilt
"Lägg på nå´t gott som man kan ha på choklad"!


 


Kommentarer
Postat av: Maria Adeström-Jonsson

Låter som det bästa lördagsgodiset! Tur att det snart är helg. Kramar till er.

2011-10-13 @ 22:28:05
Postat av: Anna

Ja,det är tur.

Fast jag tror att det blir en RIKTIGT sockerchock :)

Kramar tillbaka <3

2011-10-13 @ 22:39:22
URL: http://lisaosarasmamma.blogg.se/
Postat av: Moster Mimmi

Underbart!!! =)

2011-10-18 @ 22:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0