Mamma,varför är jag så lessen?

Små tassande femåriga fötter kommer smygande.
En varm nyvaken Sara kryper ner hos mamman i morse.

"Mamma,varför är jag så lessen?",hör jag henne viska.

Åååå,mitt lilla fina gryn!
Ibland tappar jag orden....
Bara håller om och kramas hårt.

Hon var lika lessen igår,men då sa hon till mor & far
att hon "Aaaaldrig ville säga vad det är".

Idag frågade jag igen efter en stunds kramande och
tystnad om hon ville berätta.

"Jag tänker så mycket på tiden i Uppsala....och på morfar i
himlen....och på Kenneth som har blivit sjuk....och på
hur det är nu..."

Älskade barn-tack för att du kan sätta ord på dina tankar.

Vi pratade en stund och grät tillsammans.
Det lättade för Sara (och mamman).

Vi är med i ett reportage i tidningen Pralin idag.
Plötsligt kommer allt över en och det blir så påtagligt.
Känslorna som fanns då och oron som har kommit för att stanna.

Jag måste ut och andas höstluft.Nu.

Här kommer några bilder från gårdagens djupandning.
Det hjälpte en stund!











Kommentarer
Postat av: Jammo

Söta,rara Sara! Så kul att se dig med svampkorg.Det är en lisa för själen att gå omkring i skogen.Bara njut av dessa stunder. Massa kramar hela fam.

2011-09-24 @ 18:20:47
Postat av: Petra

Måste bara tacka för ett fint reportage i pralin. Det fick mig att komma tillbaka till känslan om varför jag själv började att blogga. Har det senaste tappat tråden och glömt hur bra jag mår när jag får skriva av mig lite. I bland är det också skönt att kunna backa bandet och minnas även om det är jobbigt. Fortsätt att kämpa på !!! Kram från en annan mamma

2011-09-24 @ 18:48:13
URL: http://www.lovisochisak.blogspot.com/
Postat av: Anna

Fina Ni,

tack för allt stöd och Era tankar & ord.

Jag har läst lite i Din blogg,Petra.

Du har mina tankar hos Dig också.Kram!!

2011-09-25 @ 23:02:40
URL: http://lisaosarasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0