Om......

"Om jag fick leva mitt liv igen........ 

Jag skulle slappna av och ta det lugnt.

Jag skulle vara tokigare än jag varit i det här livet.

Jag skulle ta färre saker på allvar.

Jag skulle ta fler chanser.

Jag skulle bestiga fler berg och simma i fler floder.

Jag skulle äta mer glass och mindre potatis.

Jag kanske skulle ha fler verkliga problem, men färre inbillade.

För jag är en av dem som lever förnuftigt och klokt timme efter timme, dag efter dag. Visst har jag haft mina ögonblick, men om jag fick leva om igen, skulle jag ha fler.

Jag skulle faktiskt försöka att inte ha annat än ögonblick, det ena efter det andra, istället för att planera så många år i förväg, varje dag.

Jag är en av de människor som aldrig åker någonstans utan att ta med termometer, varmvattenflaska, regnrock och fallskärm.

Om jag fick leva om mitt liv igen, skulle jag resa med mindre packning.

Jag skulle börja gå barfota tidigare på våren och fortsätta till senare på hösten.

Jag skulle dansa mer.

Jag skulle åka fler karuseller."

Skrivet av en dam vid namn Nadine Stair,85 år ung.
(Fast det skulle lika gärna ha kunnat varit skrivet av Anna Forsell,snart 42 år...gammal)


Imorgon ska jag försöka återskapa en del av min och vår forna vardag.
Den vardag som jag och vi fanns i för nästan exakt 11 månader sen,
innan det "small".......
Jag ska börja jobba så smått igen och Sara ska vara hos världens bästa dagmamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0