Gladledsen

Jag upptäckte just att det är en månad sen jag bloggade senast.
Än en gång slås jag av tanken att det ÄR bra för mig att skriva.
Trots att det jag skriver inte alltid är så sammanhängande & begripligt...
Ut ska det-oavsett om det är oro,sorg eller lycka.
 
Sara mår bra.
Hon ska fortsätta med det har jag bestämt.
Ibland klagar hon över sin huvudvärk & då sköljer helvetesoron över mig och oss.....
Just nu går vi i väntans tider.
Väntan på en remiss för MR igen.
 
Så kommer dom då igen.
Tankarna som urholkar både kropp & själ.
Men jag slår bort dom tills det är dags.
Bäddar in tankarna i nå´n slags vadd,där dom gott kan ligga.
Jag vet att dom tids nog gräver sig ur vadden & sakta kommer krypande igen.
 
Väntans tider.
 
Maken & jag märker att tiden långsamt kommer ikapp oss.
Vi har åldrats fort på kort tid & psyket har stulit energi från fysiken.
Bearbetning sker,ofta & mycket.
Skratt & tårar ligger nära varandra,men har helt annan kraft idag än före filuren....
Grymt stor kraft.
 
Vi påverkas djupt av andra barns sjukdomar & deras familjers kamp i vardagen.
Man lever nära och tar till sig andras livskris på ett helt annat sätt.
Blir rörd,ledsen,olycklig när vi möter andra tappra själar,
men återkommer ständigt till vår tacksamhet för livet.
 
Jag har sagt det förut och kommer att säga det många fler gånger:
TVÄRA KAST.
Sara har frågat mig & pappan många gånger den senaste tiden;
"Är du gladledsen nu igen mamma/pappa?"
Gladledsen.
Ett fint ord uppfunnet av vår tappra tös.
Gladledsen-det ordet behöver ingen förklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0