Varför?

Det finns många VARFÖR i världen.

Väldigt många VARFÖR finns även i vår lilla värld.

Jag undrar till exempel VARFÖR jag inte kan ta mig ur
mina malande tankar?

Men samtidigt VARFÖR det känns som att omvärlden
förutsätter att allt nu ska vara "som vanligt" och att VI ska
vara "som vanligt"?
Som om INGENTING har hänt?

Det ÄR svårt att vara i nuet och samtidigt försöka landa
i det som har varit.....

Igår fick vi oväntat besök av en före detta granne.
En fullkomligt underbar dam som heter Sonja.
Hon & hennes familj har gått igenom en stor livskris.

Sonja hade läst Pralin och då fått reda på vad som hänt Sara.
Hon kom med en burk trattisar,pratade,lyssnade och FÖRSTOD.
Jag vet att hon förstår,på riktigt.

OM Du läser det här Sonja,så än en gång TACK för att Du kom-
det värmde oerhört!!

Sara fick post idag igen.Lycka!!
Det kom ett brev från en Eva i Åkersberga,som även hon har
läst om Sara i tidningen.
Lillan blev så glad för både kortet och klistermärkena :)
Tusen tack,Eva!

Åter till alla VARFÖR.

Det största VARFÖR har grävt sig in i vår tillvaro satte Sara
själv ord på idag.
Såklart.Förståndig som få...

Vi var på lasarettet för att än en gång till Saras stora glädje
titta på clownerna från Uppsala.

Lilljäntan travade med bestämda steg och satte sig längst fram
för att vara riktigt NÄRA idag.Det märks att hon har blivit tuffare
för varje dag nu!

Preciiiis innan föreställningen skulle börja,kom den viskande frågan:

"Mammaaa...VARFÖR fick jag en filur i huvet??"

"Det är ingen som vet det,älskade barn."

Tystnad.Sen kom clownerna.


TACK,Sonja!!


TACK,Eva!!







Tack,clownerna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0