Dagens Sara x 2

Efter en mycket trevlig fikastund hos söta Sebbe och hans pappa på förmiddagen,
så var det dags att styra kosan mot lasarettet.

Sara var på "terapi"  hos sin kompis Linda,
medan jag var hos "min" kurator.

Då fick alltså både dotter och mor lufta sin tankar och känslor.
Det är guld värt att få prata med en utomstående,som ändå
har koll på vad som kan hända/händer med en familj i såna
här "lägen".

Jag känner att jag & vi är så långt efter i allt.
Man fokuserar och ger ALL sin energi och ALLA sina krafter
till sitt sjuka barni en sån här krissituation.Helt uttömd.

Plötsligt kommer rubbet över en och.......PANG!!!
Där kommer nästa käftsmäll.
Var står VI i allt detta???
Vad var det som hände???
Vad ÄR det som händer???

Från noll till hundra på en sekund.
Där kommer den gamla klyschan in:
"DET ÄR BAAARA ATT HÄNGA MED."

Vadå "hänga med"?
------------------------------------------------------
Här kommer dagens Sara x 2:

1)"Jag såg en blå lastbil därute!!
    Den var blå där bak och vit i ansiktet."

Och nästa filosoferande:

2)"Mammaaaa,när jag blir stor,så väntar det
    en bebis på mig.I min mage.
    Precis som jag väntade på dig i din mage!"

   
     Hannover,augusti 2010.




Kommentarer
Postat av: Anna

<3 Skickar en massa styrkekramar <3 kom ihåg att andas mitt i allt.



Kram

2011-09-22 @ 22:08:45
URL: http://anna-helt-enkelt.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Tänk att ungefär samma fundering om bebisar hade min 5-åring igår. Att mammaaaa, när jag blir stor och det kommer en bebis ur min mage som jag kom ur din mage, blir den lika mig då? Det är många filosofiska funderingar från 5-åringar, dem är så roliga att prata med!! Kram på er!

2011-09-23 @ 10:01:46
URL: http://barnesboplats.blogspot.com/
Postat av: Lotta Mäkiaho

En stor styrkekram till er<3

Har ju själv gått igenom en traumatisk händelse och det finns inget värre än när något händer ens barn. Våran händelse är inte densamma som eran men det jag kan dela med mig är att prata om det som hänt, händer. Svar får man inte alltid och rätt o fel finns nog inte såna här gånger. Använd er av era fina vänner och all professionell personal som finns för att prata om alla känslor o tankar. Kramar Lotta

2011-09-23 @ 10:17:03
Postat av: Lina

Åh, hon är så Ljuvlig alltså!! Ler när jag tänker på Sara!!:-)

2011-09-23 @ 22:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0