Öppet brev till livet

Kära livet,

jag skriver till Dig för att jag har några frågor och funderingar.

Min första och absolut största fråga är:

Borde inte det kännas BÄTTRE nu?
Alltså,jag menar i själen.

Borde jag inte kunna gå med lätta steg framåt med näsan i vädret,
eller åtminstone ovanför vatten ytan?

Borde jag inte kunna börja djupandas och vara TOKGLAD nu?

Kunna våga tänka mer framåt än bara några dagar?

Få slippa oro,ångest och funderingar?

Kanske få sova mer än en timme i sträck?

Våga släppa taget och GÅ VIDARE?

Kunna släppa ner axlarna och faktiskt SLAPPNA AV nå´n endaste gång?

Kära livet,har Du möjlighet att hjälpa mig med dessa saker så
vore det toppen.
Jag tror nämligen inte att jag besitter den kunskapen själv nu.

Med hopp om återhörande SNARAST!/Hon som försöker leva Dig.

                                              





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0