Utrensning

Väl hemma igen efter vår fjällrekreation inser jag
ännu mer vad materiella ting har LITEN betydelse.

Det finns INGET som jag saknar här hemma när jag
åker härifrån.Inget.
Däremot blir jag smått förbaskad på mig själv när
tänker på alla prylar som jag faktiskt har samlat på
mig under årens lopp.
En sann hamster.
En hamster som nu ska rensa ut och börja om.

Utrensning-jag gillar det ordet.
Snacka om stor betydelse.
Rensa garderober,skåp,kropp och själ.

Allt skulle behöva rensas.
Prio ett är egentligen själen.
Det kommer att bli jobbigt.
Därför gör jag det enkelt för mig och börjar med
garderober och skåp.
Det momentet klarar jag själv.

Vad gäller kroppen så kaaanske jag kan ta tag i det också.
Men själen hörni,
SJÄLEN behöver jag hjälp med.
Någon frivillig??

                                     

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har nu sträckläst din blogg från inläggen år 2011 och fram och tårarna har runnit ned från mina kinder. Min yngsta dotter är lika gammal som din Sara, det blir så lätt att dra paralleller då. Jag kan inte ens i närheten förstå din smärta men jag kan en aningens aningen föreställa mig det bottenlösa svarta och sympatisera med dig. Att läka själen tar tid förstås, men du har ju redan börjat, det märks utifrån dina inlägg. Är helt övertygad om att du fixar det, se glädjen över livet i din dotters ögon och stärk dig med det!! Det här är ju en otroolig klyscha men väldigt sann: Kärleken övervinner allt. Kram från lilla mig som kommer följa er blogg!

2011-09-05 @ 14:29:58
URL: http://barnesboplats.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tack för dina kloka ord &

för att du följer min blogg,Amanda.

Det måste få vara så-

kärleken övervinner ALLT!!

2011-09-05 @ 23:22:44
URL: http://lisaosarasmamma.blogg.se/
Postat av: Feda

Hej min närmasti kompis kära anna det är dags att hoppa över jobbiga tid som du haft.Nu se glädjen över livet i den saras ögon .kära anna livet försöka prova oss,och tar mycket från oss allt som dröm man vackna nästa dag,manvill inte komma i hög hoppas att du fatter vad jag miner .Men jag som känner anna det kommer att klara av.nu saras födels dag .tack till gud ,hon behöver den mammas kärleken och pappas.puss och kram från min famlje jag följa dig i blogg .god natt.

2011-09-16 @ 23:51:32
URL: http://wwwliseosarasmamma.block.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0