Minnen från 2011,del 3

Dom här bilderna har Falu-Kurirens duktiga fotograf Lars Dafgård tagit i augusti förra året
till reportaget som var med i Pralin den 24/9.

http://www.dt.se/pralin/hemma/reportage/1.3931545-livet-efter-en-stor-mork-flack





















Jag minns känslorna och tankarna vi hade då.
Jag minns oron och ovissheten som sakta åt oss.
Jag minns Saras tapperhet och klokhet (då som nu).

Imorgon ska Sara vara gå på gymnastik med sin dagmamma & kompisarna.
Hon har inte varit där sen före filuren och ser fram emot detta alldeles väldigt.
Idag promenerade vi förbi gympasalen och då sa Sara:
"Jag måste ju ta det lite lugnt med huvudet på gympan,
för jag har ju haft en filur.Det är lite svårt att förklara för mina kompisar om
filuren,för dom förstår inte vad det är....."
Jag frågar:
"Förstår DU vad en filur är,Sara?"
"Mjaaaaa.....inte riktigt...."
"Det är som en "knöl" i huvudet som inte ska vara där."
"Jaaaa mamma.....som en bula liksom."

Tystnad......

"Jag kommer ihåg att filuren tryckte mycket i mitt huvud....
....här & här & här (pekar)."
"Ja,jag förstår det Sara.Vilken TUR att dom snälla doktorerna kunde hjälpa
till att ta bort filuren!!"
"Mmmmm....men....jag FATTAR liksom inte.Allt gick ju så FORT!!
Det var ju så bråttom hela tiden!!"

Det var precis så det var.
Ju längre tiden går,desto större och klokare blir funderingarna.

Finaste finaste unge!


Kommentarer
Postat av: Lina

Du berör mig på djupet genom att berätta er historia, Anna!! Igår Flödade tårarna när jag såg era foton från 2011. Det är så tungt och hjärtskärande att se allt som Sara o ni som familj har gått igenom. Samtidigt när jag ser Saras Otroliga leende och tapperhet i blick -och tänker på den otroliga Vändningen som har blivit - så gråter jag för Det. Ni är fantastiska, hela familjen Forsell. Er kärlek och omsorg för varandra inspirerar och får mig att tänka Högre om det Lilla i vardan. Tack för det, kära kära Anna!!!

2012-01-13 @ 13:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0