ETTHUNDRAFYRTIOTRE

Efter en vaken natt med en liten tokhostande sessa,sitter jag nu med min sedvanliga tebalja & tar det piano.
Mannen är ute & fiskar igen,vilket verkar ge honom lugn i själen.
Snart kommer han hem & då ska jag ut på min alldeles egna rekreation=en rask promenad.
Det rensar både kropp & själ.
 
Sara vill börja packa till vår Italientripp.
Hon är ivrig som få,det är tråkigt att vara hemma så länge & vara sjuk.
Mamman försöker hejda henne med förklaringen att det är FEM månader kvar innan vi ska åka.....
Det hjälper föga.
Nu har jag skrivit hur många dagar som är kvar,så att hon kan räkna ner.
Då blev allt genast lättare att förstå.
 
143 dagar.
"ETTHUNDRAFYRTIOTRE dagar.Oj,det är mycket mamma!"
 
I väntans tider har lillan just gjort en pärlplatta.
"Det är Italien & Sverige som möts."
Nu läser hon en katalog om campingplatser i Europa :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0