Distans

Jag har sagt det förut & säger det igen-tvära kast i själen.
Går på sparlåga igen.
Det är lättare att tänka klart när dagen är ny.....
Klamrar mig dock fast på vågen så länge jag kan.
Fast faktum är att jag tycker att det är motigt nu.
På riktigt.
Konsten att få allt att fungera här hemma är svårt.
Tänk om man bara kunde fly alla sysslor.
Inte behöva tänka på matlagning,tvätt & städning.

Det är skönt att gå till jobbet & få tänka på annat mellan varven.

Få distans.

När Sara låg i min säng tidigt imorse,så frågade hon:
"Mamma,när jag hade filuren i huvudet.....var du rädd då??
"Jaa Sara,det var jag."
"Vet du mamma,jag tycker att ALLA filurer ska BORT.
Dom borde inte finnas!"

Förhoppningsvis kan hon gå till skolan imorgon,den lilla.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0