Omtag

Ojojoj,vilken dag......
Imorse åkte Sara & jag till lasarettet för att hon skulle få aklimatisera
sig inför morgondagens röntgen.
Terapi som är viktig för henne.
Väl framme så nämnde jag att Sara fortfarande är förkyld.
Inne på tredje veckan,så snorar & hostar hon.
Inte mycket,men dock.
En narkosläkare tog då beslutet att skjuta upp röntgen,med tanke på att
lillan blir sövd & måste ligga alldeles still.
 
Saras reaktion var som en....explosion.
Har inte sett henne så arg & ledsen sen hon låg på NIVA.
Hon grät & skrek om vartannat.
Till slut fick hon ur sig:"JAG VILL FÅ DET DÄR GJORT NUUUUU!!!!"
Hon bär på så mycket,den lilla.
Så mycket som hon inte pratar om,som hon är rädd för & behöver bearbeta.
Mycket mer än en liten 6-åring ska behöva göra.....
 
Till slut lugnade hon ner sig & förstod.
Vi satte oss & pysslade på lekterapin en lång stund,
sen åkte vi & hämtade bästa Lisa i skolan.
 
Jag märker vilken j-a anspänning det har varit senaste dagarna.
Den släppte nu på kvällskvisten.Det tackar jag för!
Precis som att själen tillåter kroppen att vila.
Eller tvärtom.
Mitt i allt så känner jag mig lugn.
Hänger med den känslan så länge den finns & förstår
Saras förfäran ännu mer.
Är samtidigt glad över att vi fick en fin dag tillsammans till slut,
mina barn & jag.
Imorgon är vi lediga alla tre.
Planen för morgondagen var ju egentligen en annan,
så att bara vara blir en stor,härlig bonus.
 

"LUGN:

  1. (om en person) ett tillstånd av stillhet, utan tecken på upprördhet,oro eller rädsla"
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0