Ickeömsande skinn

Det nya året har börjat bra med 6 dagars välbehövlig ledighet för min del. Vi har lyckats vända på dygnen ordentligt, vilket har resulterat i att Sara har svårt att somna på kvällarna.Hon sover i gengäld fram till 11/12-snåret på dagarna....Det verkar för övrigt som att sömnen har börjat bli mycket mer stabil för lillsessan.Jag minns faktiskt inte om hon någonsin har sovit så lugnt & tryggt hela nätter som hon gör nu.....Underbart :)För min egen del är det lite si och så med sömnen. Jag har lärt mig att det inte är lätt att bli av med flera års tankar & oro.Däremot har jag lättare för att acceptera nu.Eller....kanske mer acceptera det jag inte kan göra något åt, medan jag sannerligen inte accepterar sånt jag tycker är fel & kan påverka. Förr i världen stod jag nog mer på avstånd eller lämnade konflikter fastän jag tyckte det var fel.Nu har jag fått nå'n slags tjockt ickeömsande skinn på näsan, vilket gör att jag kan säga "STOPP-det där är INTE okej!!"(En kortare stubin i såna ärenden har jag också skaffat mig.)
Nu ska Sara & jag ta tag i dagen. Det är hennes sista lediga dag & hon låtsas vara skoltrött allt vad hon orkar.Fast det skiner igenom rätt rejält att hon längtar till både skola & kompisar :)Happy tisdag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0