hejhej

Var ledig igår & åkte äääntligen till stugan och pysslade.Tog med mig mina två kärleksungar dit och vi hade bustrevligt.
Krattade,rensade blomkrukor från gammalt bös,planterade ljung,eldade i vedspisen-MYS!

Förra veckan bjussade på en hel del arbete och den här ännu mer.16 timmars extra jobb ska klaras av innan veckan är till ända.Har lovat chefen att öppna varuhuset imorgon,så då blir det uppstigning före tuppen!
Onsdag är min enda lediga dag och då vankas det bio med äldsta dottern och hennes far.

Hoppas att jag håller mig munter & piggelin hela veckan!

Idag ska jag sälja min gamla kista som,även den,har annonserats på Blocket.För den som undrar kan jag upplysa att affärerna har fått ett uppsving igen & pengarna trillar in så sakteliga.
Tyvärr känns vår planerade resa ruskigt långt borta ändå.Det krävs ju så förbaskat mycket stålar till en sån grej och vi har inte möjlighet att spara mer än det som kommer in på sålda prylar.Det är dyrt att vara sjukskriven och att vabba och det kommer surt efter (=nu).
Hur gör man egentligen för att sätta planerna i verket???
Inga julklappar??Ingen födelsedagspresent till gubben??
Vänta på en vinst (å jag som inte spelar/tippar...)??Flytta till ett billigare boende (var då...)??
SÄLJA BILEN??
Nääää.....jobbar extra så mycket jag får och orkar.Så får det bli.
Och burkar pantas ;)

Alla övriga tips emottages som sagt tacksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0