Insikt & guldkorn

Inser bara mer för varje dag hur lite saker och ting betyder
när det väl kommer till kritan.

Hur ytligt det kan vara.
På ytan-trevligt.

Jag samlar på guldkorn.
Har nu samlat så många att jag har en STOOOR guldtacka :)

Igår kom vår kamrat Eva hit.Bara pep förbi.
Hon hade med sig vin till mor & far,godis & Saras bästa morotssnacks!!
GULDKORN.

Senare på kvällskvisten blev Sara & jag inbjudna till grannarna Lotta &
Uffe på tacos.Bara sådär.
GULDKORN.

Att människor runt oss bryr sig om och bara finns,
det är GULDKORN.
Utan att göra det märkvärdigt-
bara vara.
Utan att vara rädda-
bara finnas.

Sånt är inte på ytan-trevligt.
Sånt är trevligt på riktigt!!

Mamma kom hit idag.
Hon stannar till på måndag.
GULDKORN.

Vem bryr sig om "Dagens outfit",nyaste prylarna osv???

Så länge vi har varandra.....


                                                                                                                                                                        


Kommentarer
Postat av: Lina

2011-09-17 @ 22:53:11
Postat av: Lina

Underbart skrivet! Du inspirerar till uppskattning för Livet, Anna! Att läsa det här blev Mitt guldkorn idag!♥

2011-09-17 @ 22:55:24
Postat av: Maria Adeström-Jonsson

Jag håller med. Du skriver rakt in i hjärtat, Anna! Guldkorn./Maria

2011-09-18 @ 00:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0