<3

Står i köket & pysslar.
Bakar, skållar mandel & ska snart byta gardiner....
Ett kärt besvär.

Mannen är ute på sjön för att fånga sin frid.
Förhoppningsvis också en fisk eller två :)

Plötsligt grips jag av en översköljande lycka.
Tårarna rinner med skön värme över kinderna & jag känner ett djupt lugn.
Ingen tillstymmelse till oro bor i min kropp just nu.Det räcker långt.
Tankarna flyger för ett ögonblick iväg till det som har varit, men kommer lika snabbt tillbaka till det som ÄR.
Tänker på alla föräldrar till barn som är sjuka.Ovissheten, oron & den gnagande frustrationen över att inte kunna hjälpa.
Vilket rent helvete det är.
Tänker också på hur lätt det är att ta livet & varandra för givna.
Hur många det är som också gör det.
Jag & vi har varit där själva.....

Med stor glädje & lycka i sinnet pysslar jag vidare en stund till före jobbet & tänker på det jag har framför mig.
Först i ordningen står julbaket med mina älskade ungar imorgon <3









Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vackert skrivet!! Så härligt att ni har det bra nu!! Kram

Svar: Tack snälla du & kram tillbaka <3
Lisa & Saras mamma

2013-11-27 @ 21:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0